close
تبلیغات در اینترنت
نظرات علما و مراجع تقلید در باب انقلاب نظام ولایت فقیه و خاصه امام خامنه ای
.
بوی عطر سیب
خوش اومدی منتظر


همین که در دنیای مجازی توطئه آمیز و فریبنده ی امروز صفحه ی مرورگرت دریچه ی چنین وبلاگ کده ای شده نشان از دغدغه مندی تو داره... پس بسم الله همسنگر... نظر یادت نره ها!!!
بوی عطر سیبت کرده ما را مست یا حسین
ورود به سنگر
نام کاربری :
رمز عبور :
کلیدای سنگرتو گم کردی؟؟؟
خبرنامه


سریع بیا تو سنگر
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

بعد از مهمات گیری نظر بدیا
بوی عطر سیب .... !!







شما چگونه با این وبلاگ آشنا شدید؟






ديدگاه علماي معاصر و بزرگ مانند آيت الله مكارم و مرحوم آيت الله بهجت و مخصوصاً آيت الله وحيد خراساني و سيستاني نسبت به شخصيت حقيقي و حقوقي رهبر انقلاب چگونه است؟

پیش از پرداختن به اصل پاسخ لازم است به ذکر برسانيم که در این زمینه بایستی کمی دقت بیشتر داشته باشیم تا مبادا خدای ناکرده دجار سوء ظن و بدگمانی نسبت به جایگاه مرجعیت و روحانیت بشویم به ویژه که زمانه حاضر زمانه ای است که در آن گاه دشمنان کمر بسته و گاه دوستان نادان و غافل با طرح برخی مسائل که گاه برخی از آنها ذره ای حقیقت ندارند سعی در خدشه دار کردن جایگاه ولایت یا رهبری دارند به ویژه دشمنان اسلام که گاه علیرغم بی اعتقادی کامل به مرجعیت و دشمنی هایی که با مرجعیت دارند برای کوبیدن مقام ولایت فقیه و نظام اسلامی چنان با آب و تاب از تحولات مربوط به مرجعیت و مسائل پیرامون آن صحبت می کنند که گویی جزء پیروان صدیق مرجعیت هستند این افراد پس از اینکه چهره خود را از طریق علاقه مند نشان دادن به برخی مراجع چهره ای موجه معرفی می کنند به بهانه دفاع از مرجعیت به تخریب جایگاه مرجعیت و ارتباط آنها با ولایت فقیه می پردازند و با پیش کشیدن برخی مسائل حاشیه ای و پررنگ کردن آنها سعی در القای وجود اختلاف میان مراجع تقلید و ولایت فقیه می کنند .
اما در باره اصل سوال شما لازم است به عرض برسانيم که مساله ولایت فقیه چیزی نیست که مرجعی از مراجع آن را انکار کرده و مرجعی دیگر آن را قبول کرده باشند بلکه مساله ولایت فقیه یکی از مسائلی است که کلیه علمای شیعه اصل آن را قبول دارند و تنها اختلاف موجود در تاریخ که آن هم اختلاف علمی است بر سر میزان و محدود ه های ولایت می باشد که برخی از علما در این زمینه به ولایت مطلقه فقیه معتقد هستند و برخی از آنها به ولایت مقیده فقیه بنابر این زيرا در ميان فقها و در طول تاريخ تشيع هيچ فقيهی يافت نمی شود که بگويد فقيه هيچ ولايتی ندارد آنچه تا حدودی مورد اختلاف فقهاست , مراتب و درجات اين ولايت است .( محمد تقی مصباح يزدی , پرسشها و پاسخها , قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی ره , 1380, ج 1, ص 59) و مراجع عظام تقليد فعلی نيز از اين قاعده مستثنی نيستند . حتی فقهايی همچون آيت الله خوئی ره و برخی از شاگردان ايشان که اختيارات ولی فقيه را در امور حسبيه ( اموری که خداوند متعال به هيچ وجه و در هيچ زمانی به تعطيل شدن و رها شدن آنها راضی نيست , مانند سرپرستی ايتام و افراد بی سرپرست و...) محدود دانسته و از باب قدر متيقن در تصرف پذيرفته اند . فقيه جامع الشرايط را قدر متيقن جواز تصرف در اين اموردانسته و مخالفت با او راجايزنمی شمارند .( ر.ک : ولايت فقيه , محمد هادی معرفت , قم:موسسه فرهنگی انتشاراتی التمهيد,1377,ص 50 ,التنقيح فی شرح العروه الوثقی , تقرير مباحث آيت الله خوئی, ميرزا علی غروی تبريزی , قم: موسسه انصاريان , ص 424)
اما در مورد دیدگاه آیات عظامی که فرمودید علیرغم حرف وحیثهایی که گاهی برخی بیمار دلان مطرح می کنند و در صدد القای مطالبی هستند که واقعیت ندارد شواهد و مستندات متعدد حاکی از آنست که این بزرگان نیز همچون کلیه علمای عالم تشیع در طول تاریخ اولا اعتقاد به اصل ولایت فقیه دارند و ثانیا نظام اسلامی را نیز به عنوان حکومت اسلامی قبول دارند و تاکنون سخنی در نفی نظام اسلامی از این بزرگان شنیده نشده است در حالی که مطالب فراوانی درباره تایید و لزوم حفظ آن وجود دارد . متاسفانه گاه برخی با توجه به عدم دخالت برخی بزرگان در مسائل سیاسی یا بهتر بگوییم کم رنگ بودن حضور آنان در مسائل سیاسی از این گونه مطالب بیان می کنند در حالی که حضور کم رنگ آنان به دلیل ویژگی های شخصیتی خود آنان مبنی بر دخالت حداقلی در مسائل سیاسی و سپردن جریان امور به دست افراد خبره مسائل و اشتغالات علمی و دینی و مهمتر از همه وجود مجتهدي جامع الشرايط در راس مديريت کلان جامعه می باشد و این منافاتی با تایید نظام اسلامی و ولایت فقیه ندارد و مطمئنا اگر روزی ضرورت نیاز به حضور فعالانه و پر شور همین مراجع را اقتضا داشته باشد همین آقایان نیز در عرصه سیاست فعالانه گام برخواهند داشت همه چنان که در برخي مواقع شاهد آن مي باشيم .بنابر این اصل اعتقاد آنان به ولایت فقیه ، نظام اسلامی مساله ای انکار ناپذیر است که در باره آن شواهد مختلفی وجود دارد از جمله :
حضرت آيت الله بهجت می فرمودند : « در زمان غيبت کبرای حجت حق , نمی توان برای مساله بيش از سه رويکرد فرض کرد زيرا يا بايد کتاب خدا و احکام و قوانين دين تعطيل شود و يا بايد خود بخود بماند يعنی خودش وسيله ابقای خود باشد و يا نياز به سرپرست و حاکم و مبين دارد که همان ولی امر و مجتهد جامع الشرايط است .فرض اول عقلا و نقلا باطل است , زيرا دين مبين اسلام , آيين خاتم است و تا ختم نسل بشر بايد راهنما و آيين امت باشد . فرض دوم نيز باطل است , زيرا قانون خود به خود اجرا نمی شود و نياز به شخص و يا اشخاص دارد تا آن را حفظ و به اجرا در آورند .ناچار بايد به فرض سوم قائل باشيم و بگوييم ولی امر بايد جامعه مسلمين را با همه شئونات و ابعاد آن نگه دارد . از سوی ديگر نيز روشن است که جامعه به تشکيلات فراوان از قبيل ارتش , آموزش و پرورش , دادگستری و... نياز دارد , لذا بايد دست ولی فقيه در همه شئونات مادی و معنوی باز بوده و مبين و شارح و راهنما و حلال مشکلات باشد . در نتيجه ولی فقيه بايد تمام شئونات امام معصوم عليه السلام به استثنای امامت و آنچه مخصوص امام معصوم است داشته باشد تا بتواند اسلام را در جامعه پياده کند و گرنه در صورت عدم وجود تشکيلات و تشريفات حکومتی دشمنان نخواهند گذاشت که حکومت و آيين اسلامی پياده شود . »( رضا باقی زاده , برگی از دفتر آفتاب شرح حال شيخ السالکين آيت الله العظمی بهجت ره , قم: ميراث ماندگار , 1385, ص 101و102) از ايشان نقل شده که در باره مقام معظم رهبری فرمودند: «من که بهتر از ايشان سراغ ندارم.»( پايگاه اطلاع رسانی تبيان , 1/5/88, حجت الاسلام صديقی در مورد حضرت آيت الله بهجت ره) فرزند آيت الله بهجت نيز با اشاره به همزمانی روزهای پايانی عمر پدر بزرگوار خود با سفر رهبر انقلاب به استان کردستان، در بيان حالت روحی ايشان، به حساسيت اين مرجع تقليد نسبت به سلامتي رهبري اشاره نموده و گفتند : «اين موضوع سبب شد تا معظم له برای سلامتی رهبر انقلاب چندين ختم ويژه صلوات و ذكر را گرفتند و مداومت بر اين ختم ها که برای سلامتی رهبر انقلاب بوده است تا آخرين ساعات عمر ايشان ادامه داشته است.» ( پايگاه اطلاع رسانی رجا نيوز ,24/7/88) همچنین آیت الله احدی اصفهانی در سخنانی در باره ارتباط حضرت آیت الله بهجت و مقام معظم رهبری چنین می گویند : «یک از رفقا به نام رجالی که از قدیم با آیت اله بهجت ارتباط داشت نقل کرد : آیت اله بهجت هر کسی را به راحتی برای ملاقات راه نمی دادند اما آیت الله خامنه ای مرتب به ملاقات ایشان می داد و به طور مرتب با ایشان جلسه داشتند و یکی از زمانهایی که زمان ملاقات ایشان بود زمان سحر ووقت اذان صبح بود و این نشانه علاقه شدید آیت لله به جت به مقام معظم رهبری بود .»

حضرت آيت الله سيستانی در مورد ولايت فقيه معتقدند: «حکم فقيه عادل مقبول نزد عامه مومنين در مواردی که قوام جامعه بر آن مبتنی است , نافذ است . حکم حاکمی که ولايت شرعی دارد در امورعامه که نظام جامعه و معاش مردم بر آن مبتنی است بر همه نافذ است حتی بر مجتهدين ديگر . ولايت در آن چه به اصطلاح فقها امور حسبيه خوانده می شود برای هر فقيهی که جامع شرايط تقليد باشد ثابت است و اما در امور عامه که نظم جامعه اسلامی بر آنها متوقف است هم در شخص فقيه و هم در شرايط به کار بستن ولايت امور ديگری معتبر است از جمله مقبول بودن نزد عامه مومنين» ( استفتاء از دفتر معظم له ) و در مورد انقلاب اسلامی فرمودند: جوانان عراقي با افتخار به انقلاب اسلامي ايران نگاه مي‌كنند و جمهوري اسلامي ايران را الگويي براي خود مي‌دانند( خبرگزاری فارس ,12/9/87)
اخیرا نیز مطالبی درباره سفر آيت الله هاشمی رفسنجانی به عراق و دیدار با آیت الله سیتانی در روزنامه جمهوری اسلامی نقل شده است که ایشان با اشاره به اخبار منتشره درباره برخی اختلافات آقای هاشمی با رهبر معظم انقلاب از این امر انتقاد می کند که نشانگر عمق علاقه ایشان به مسائل ایران و نگرانی های ایشان در باره جایگاه ولایت فقیه می باشد که عین مطلب به نقل از روزنامه مذکور ذکر می شود :( در این دیدار آیت الله سیتستانی خطاب به آقای هاشمی رفسنجانی می گویند): شما اگر خودتان در ايران متحد باشيد همه مشکلات حل خواهد شد.
آقاي هاشمي رفسنجاني گفتند : ما اختلاف نداريم . من و رهبري با هم خيلي خوب هستيم و هيچ مشکلي نداريم . البته گاهي اختلاف نظرهائي پيش مي آيد ولي هر جا نتوانيم حل کنيم من کوتاه مي آيم و از ايشان تبعيت مي کنم .
آيت الله سيستاني گفتند : بله خبر دارم که شما گفته ايد نظر ايشان برايتان حجت است و تبعيت مي کنيد ولي مصاحبه آقاي زيباکلام باشما را که خواندم ديدم شما با هم اختلاف زيادي داريد. اين کتاب( هاشمي به دون روتوش) براي من مهم بود و من آن را دو بار خواندم .
آقاي هاشمي رفسنجاني گفتند : اين ها مهم نيست چون مباحث فکري است . آن چه مهم است اين است که در عمل ما متحد عمل مي کنيم و به نظر رهبري عمل مي شود.
اين بحث هرچه ادامه پيدا کرد آيت الله قانع نشدند و حدود نيم ساعت به همين مطالب گذشت تا اين که آقاي افشار مسئول تشريفات از همه حضار خواست دو آيت الله را تنها بگذارند تا صحبت ها را بطور خصوصي ادامه دهند......( روزنامه جمهوري اسلامي 09/03/1388 صفحه داخلي)ُ

حضرت آيت الله وحيد خراسانی نيز در مورد انقلاب اسلامی فرمودند:
اگر اين نظام اسلامی نباشد، معلوم نيست چه در می‎آيد؟ بدتر از گذشته می‎شود. حمايت از اين نظام را لازم و واجب می‎دانم.( پايگاه اطلاع رسانی تبيان ,1/2/87)
آيت الله مکارم شيرازي نیز در کتاب « بحوث فقهية هامة» قايل به اطلاق ولايت فقيه بوده و چنين آورده­اند:« فولاية الفقيه مطلقة في حريم أحكام الشرع» (بحوث فقهية هامة ص 513‏ )
بنابر این با روشن شدن موضع بزرگان و علمایی که در سوال ذکر آنها به میان آمده است در باره ولایت فقیه و شخص ولی فقیه مشخص می شود که القای اختلاف جدی میان مراجع و ولایت فقیه و شخص ولی فقیه واقعیتی نداشته و ساخته و پرداخته دشمنان مرجعیت و روحانیت و زخم خوردگان از نظام اسلامی با همکاری توام با ناآگاهی برخی غافلان خودی می باشد که لازم است هوشیاری لازم را داشته باشیم تا ما نیز در این دام نیافتیم .
اما در باره رهبری مقام معظم رهبری لازم است به عرض برسانيم که اکثریت قریب به اتفاق مراجع وعلما ، رهبری مقام معظم رهبری را پذیرفته اند و مخالفتی باایشان ندارند حتی آقای صانعی نیز در جریان انتخاب ایشان به رهبری نظام رهبری در مورد ایشان چنین اظهار داشتند که «اجتهاد حضرت آيةاللَّه خامنه‏اى( مد ظله العالی ) ثبوتا و اثباتا نیاز به نظر دادن نداشته و ندارد و نه تنها مجتهد مسلم می باشد بلکه فقیه جامع الشرایط واجب الاتباع است امید آنکه سایه اش بر سر مسلمین مستدام باشد» ( حسن صدری مازندرانی ، حكايت‏نامه سلاله زهرا(سلام‏الله عليها)،قم: مشهور ، 1381، ص‏225) ولی متاسفانه بعدها بر خلاف نظر خویش رفتار نمودند ايشان همچنين در شب هفت فوت امام خميني در جمع مردم قم ضمن قرائت قسمتی از وصیتنامه حضرت امام که در آن همه مراجع، علما و مردم را به حضور در صحنه و حمایت از نظام اسلامی توصیه کرده و مسامحه در امر مسلمین را از گناهان نابخشودنی دانسته است گفت: «من به عنوان یک مسئله شرعی می گویم که تخلف از فرمان آیت الله خامنه ای گناه و معصیتی است بزرگ و رد براو،رد برامام صادق(ع) و رد بر امام صادق(ع) رد بر رسول الله (ص) و رد بر رسول الله (ص) رد بر الله و موجب خروج از ولایت الله و وورد به ولایت شیطان است و طبق روایت عمر ابن حنظله در باب ولایت فقیه رد بر او در حد شرک به الله است واما حفظ و تقویت آیت الله خامنه ای هرچه بیشتر تایید و تقویت شود اسلام و انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه و فقه و قران تقویت شده است.
تایید ایشان یک واجب الهی است نه یک مستحب.مسئله کیان اسلام و عظمت اسلام است، مسئله یک امر جزئی نیست و عدم تایید ترک واجب است و ترک واجب موجب معصیت و خروج از عدالت است.»(به نقل از پايگاه اطلاع رساني مركز اسناد انقلاب اسلامي) . آقای منتظری نیز پس از سخنرانی 13 رجب سال 76 به مخالفت با ایشان پرداختند .بجز اين دو نفر بقيه علما و فقها با ايشان مخالفتي نداشته اند و در اين ميان حضرات آيات بهجت ره و فاضل لنكراني ره و مكارم شيرازي و نوري همداني همواره در تمام برهه هاي انقلاب اسلامي در كنار رهبري انقلاب بوده و ايشان را همراهي نموده اند وبيشترين پشتيباني را از نظام جمهوري اسلامي و رهبري آن داشته اند . و مواضع اين بزرگواران بخوبي بيانگر ديدگاه ايشان در مورد نظام جمهوري اسلامي و رهبر معظم انقلاب مي باشد. (در مورد ديدگاه و نظرات علما در خصوص رهبري مقام معظم رهبري به كتاب مرجعيت حضرت آيت الله العظمي خامنه اي ( مد ظله العالي ) از ديدگاه فقها و بزرگان ، تهيه و تنظيم جمعي از روحانيون و فضلاي حوزه علميه قم ، دفتر تبليغات اسلامي ، 1373 و حكايت نامه سلاله زهرا سلام الله عليها ، حسن صدري مازندراني ، قم : مشهور ، 1381 ،مراجعه شود .)

در زمینه صحبتی که به آیت الله حسن زاده آملی نسبت دادید نیز اولا باید مسئولین دفتر ایشان پاسخگوی صحت وسقم این سخنان باشند ثانیا ما تا اندازه ای که تلاش نموديم منبع مستندی که این سخنان را نقل کرده باشد نیافتيم بنابراین نمی توان به صرف شنیده ها سخنی را به کسی نسبت داد ثالثا حتی اگر این سخن درست هم باشد با توجه به جایگاه آیت الله حسن زاده آملی در زمینه علوم عقلی و نقلی مطمئنا قصد ادعای ارتباط مقام معظم رهبری با امام زمان را نداشتند بلکه این جملات می تواند کنایه ای از ارتباط روحی و معنوی معظم له با امام زمان (همانگونه که همه شیفتگان حضرت باید تلاش کنند تا چنین ارتباطی با ایشان برقرار کنند ) و نیز گوش به فرمان دادن به معنای عمل به وظایفی که آن امام معصوم برای دوران غیبت برای شیعیان معین فرموده اند (همانگونه که باز هم هر شیعه واقعی باید چنین نماید )می باشد لذافارغ از صحت یا عدم صحت آن به ا اصل این مساله با این توضیح امکان دارد ولی واقعیت یا عدم واقعیت آن را باید مسئولین دفتر ایشان اطلاع رسانی نمایند .

اما به صورت کلي در مورد ارتباط ولي فقيه با امام زمان (عج ) گفتني است :
در عصر غيبت صغرا، امام زمان(عج)، چهار نفر را به عنوان نايبان خاص خود معين فرمود. اين افراد، مسئول ارتباط بين امام و مردم بودند و بعد از سپري شدن آن زمان، هيچ فرد ديگري به طور ويژه براي اين کار برگزيده نشده است . و دليلي برضرورت ارتباط فردي به عنوان نائب ايشان با امام زمان (عج) وجود ندارد و چنين ادعايي هم نشده است در عصر غيبت کبرا، تاکنون نيابت از امام معصوم عليه السلام ، برعهده فقيه واجد شرايط بوده است. امام زمان ( عج) وظيفة شيعيان را در زمانة غيبت، رجوع به عالمان و راويان حديث جامع شرايط تعيين فرموده است: و اما در حوادثي كه برايتان واقع مي شود،‌ به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ همانا كه ايشان حجت من بر شمايند و من، حجت خدا بر ايشانم. بنابراين حديث شريف، در دوران غيبت، فقيهاي جامع شرايط و در صدر آن ها ولي فقيه كه شبيه ترين مردم به امام معصوم (ع) هستند، حجت هاي امام زمان (عج) بر شمرده مي شونددر اين مورد، نشانه هايي از سوي معصوم داده شده که با توجه به آنها، مي توان کساني را که واجد شرايط هستند، شناخت و در بين آنها بهترين را برگزيد. بنابراين، فقيه جامع الشرايط نماينده امام عصر(عج) در ميان مسلمانان است.
لازم به ذکر است ارتباط با وجود مقدس ولي عصر (عج) فقط از زواية‌ مسائل رابطه شخصي مطرح نيست. در عالم تكويني، او واسطة فيض الاهي و باب خدا است. دعا و عنايت خاصّ حضرت به شيعيان، چه در رفع مشكلات،‌ چه در دفع بلايا و چه در قضاي حوايج، گره گشا است . و قطعآ شامل ولي فقيه جامع الشرايطي که به نيابت از ايشان در صدد اجراي احکام الهي است و وظيف هدايت و رهبري جامعه اسلامي را بر عهده دارد ، مي شود . چنانکه در توقيع امام زمان عليه السلام به مرجع بزرگ آيت الله العظمي سيد ابوالحسن اصفهاني چنين آمده : « ارخص نفسك و اجعل مجلسك في الدهليز و اقض حوائج الناس نحن ننصرك . » يعني ؛ فروتني پيشه كن و در دهليز خانه ات بنشين (در دسترس مردم باش ) و حاجات و نيازهاي مردم را برآورده ساز ما ياريت مي كنيم .»( كلمة الامام المهدي نوشته علامه شهيد سيد حسن شيرازي ، تهران نشر آفاق ص 565.)
هنگامي كه خداوند تعالي، بنده اي را براي رهبري و تدبيركارديگر بندگانش برمي گزيند، به او سينه اي گشاده مي بخشد و درقلبش چشمه هاي حكمت را به امانت مي سپارد و دانش را به گونه‏اي خاص، به او الهام مي كند. و اين خود وعده حتمي الهي است که در آيات متعدد قرآن مورد تأکيد قرار گرفته : «من يتق الله يجعل له مخرجاً» (سوره طلاق، آيه‏2) ؛ «والذين جاهدو فينا لنهدينهم سبلنا و ان الله لمع المحسنين» (عنکبوت 69) يا «ان تنصروالله ينصرکم و يثبت اقدامکم » و... ، که در زمان معاصر و در حوادث و بحرانهاي سهمگين مربوط به انقلاب اسلامي ، دفاع مقدس و توطئه هاي مختلف دشمنان ، شاهد هدايت ، نصرت و ياري الهي از رهبري و جامعه اسلامي مي باشيم .

اما راجع به بخش پاياني سوال شما لازم به ذكر است حضرت آيت الله جوادي آملي يكي از بزرگترين عالمان و دانشمنداني است كه در دوران انقلاب اسلامي به ويژه دوران رهبري مقام معظم رهبري همواره جزء مدافعان سرسخت ولايت مطلقه فقيه بوده اند كه علاوه بر سخنرانيها و حمايتهاي عملي ايشان از معظم له و جايگاه رفيع ولايت فقيه ديدگاههاي علمي ايشان در كتابهايي كه در اين زمينه به رشته تحرير در آورده اند از جمله كتاب ارزنده ولايت فقيه ولايت فقاهت و عدالت گوياي اعتقاد علمي و عملي ايشان از ولايت مطلقه فقيه مي باشد ایشان در این کتاب در دفاع از ولایت مطلقه فقیه چنین می نویسند:« ولایت مطلقه را می توان با سه امر ذیل بیان نمود:
1: فقیه عادل،متولی و مسول همه ابعاد دین در عصر غیبت امام معصوم(ع) است و شرعیت نظام اسلامی و اعتبار همه مقررات آن،به او بر می گردد و با تایید و تنفیذ او مشروعیت می یابد.
2: اجرای همه احکام اجتماعی اسلام که در نظم جامعه اسلامی دخالت دارند بر عهده فقیه جامع الشرائط است که یا خود او به مباشرت آنها را انجام می دهد ویا به تسبیب،به افراد صلاحیت دار تفویض می کند.
3: در هنگام اجرای دستورهای خداوند،در موارد تزاحم احکام اسلامی با یکدیگر،ولی فقیه برای رعایت مصلحت مردم و نظام اسلامی،اجرای برخی از احکام دینی را برای اجرای احکام دینی مهم­تر،موقتا تعطیل می­کند و اختیار او در اجرای احکام و تعطیل موقت اجرای برخی احکام،مطلق است و شامل همه احکام گوناگون اسلام می باشد؛زیرا در تمام موارد تزاحم،اهم بر مهم مقدم می باشد و این تشخیص علمی و تقدیم عملی،به عهده فقیه جامع شرایط رهبری است.(ولایت فقیه ص 251)
ايشان همچنین در آخرين روزهاي عمر امام راحل سفير ايشان براي ابلاغ نامه امام خميني به رهبر بلوك شرق بودند و پس از امام خميني نيز بارها به عنوان سفير انقلاب اسلامي در اجلاسهاي مختلف شركت داشتند كه مهمترين آنها اجلاس هزاره اديان بود كه در آن به نمايندگي از رهبر معظم انقلاب در اجلاس شركت و پيام معظم له را در اجلاس مهم مذكور قرائت فرمودند اماراي دادن ايشان به كانديدايي كه از سوي شوراي نگهبان به عنوان كانديداي صالح براي تصدي رياست جمهوري معرفي شده است نمي تواند دليلي براي مخالفت ايشان با رهبري تلقي گردد چرا كه ايشان نيز همچون هر شهروند ديگري حق انتخاب داشته و بر اساس برهان و حجتي كه داشته به اين تشخيص رسيده و به نظر نمي رسد در اين ميان امري خلاف خواست و نظر رهبري اتفاق افتاده باشد چرا كه اولا از سويي انتخاب كانديدا همچون هر كار شرعي وظيفه اي است كه نياز به حجت شرعي براي فرد دارد و نمي توان فردي را به خاطر انتخاب كانديدا از روي حجت شرعي مطلوب وي مقصر دانست به ويژه شخصيتي همچون آيت الله جوادي آملي كه علاوه بر مقامات مختلف علمي جزء اساتيد بارز عرفان واخلاق و فقه مي باشند و اين نكته را بيشتر مد نظر قرار مي دهند و ثانيا همانگونه كه مقام معظم رهبري نيز بارها فرموده اند راي و نظر ايشان درباره كانديداي خاص مخفي بوده و كسي از آن خبر ندارد و ثالثا حتي اگر شخصي اشتباهي در مصداق كانديداي اصلح داشته باشد اما با توجه به اينكه وي اقدام خويش را بر اساس حجت شرعي انجام داداه است نميتوان وي را متخلف دانست تا چه رسد به اينكه اين اقدامات از سوي شخصيتي همچون آيت الله جوادي آملي انجام شده باشد و يا نسبت به شخصيتي همچون آقاي هاشمي رفسنجاني صورت گرفته باشد چرا كه آقاي هاشمي عليرغم برخي مسائلي كه پيرامون ايشان به ويژه پس از انتخابات مطرح مي شود طبق فرموده رهبر معظم انقلاب همچنان از نيروهاي انقلاب هستند و در همان انتخابات و حتي انتخابات اخير شخص مقام معظم رهبري پس از ايام انتخابات اسما و رسما از جايگاه و شخصيت ايشان دفاع نمودند فلذا نمي توان به صرف حمايت از ايشان به ويژه در انتخابات 84 شخصي را مخالف رهبري قلمداد نمود ضمن اينكه آقاي جوادي آملي نيز عليرغم برخي حرف و حديث ها كه بيشتر جنبه سياسي و رسانه اي داشته حتي در دوران پس از انتخابات اخير رياست جمهوري از ولايت فقيه حمايت خود را ابراز داشتند نمونه اين حمايتها سخناني بود كه ايشان در مرداد سال قبل در جمع دانشجويان در لزوم التزام همگاني به قانون اساسي داشته و در آن تاكيد كردند حتي پيامبر اسلام به قانون عمل مي كردند كه اين موضع گيري در برابر قانون شكنان دوران فتنه و كساني بود كه باصدور بيانيه هاي مختلف از بن بست قانون و لزوم راههاي فراقانوني سخن به ميان مي آوردند همچنين ايشان در باره لزوم حمايت از رهبر انقلاب و حفظ انقلاب اسلامي و نيز مراجعه به قانون براي حل و فصل اختلافات در دروان پس از انتخابات سال گذشته بياناتي داشتند كه به نقل از خبرگزاري جمهوري اسلامي ذكر مي كنيم :‌
به گزارش روز يکشنبه ايرنا، به نقل از رسا، آيت الله عبدالله جوادي آملي در جمع طلاب و فضلاي حوزه علميه قم در تطبيق وقايع فعلي جامعه با زمان گذشته بيان داشت: انقلاب اسلامي نظير انقلاب پيامبر (ص) است و خداوند فرمود ما يک کاري کرديم که نه دوست فکر مي کرد نه دشمن و در جريان انقلاب اسلامي نيز همين طور شد که هيچ دوست و دشمني فکر نمي کرد که انقلاب به اين زودي پيروز شود.
وي افزود: بر اساس آيات قرآن کريم خداوند مي فرمايد اولين کسي که شما را بر يهودي ها پيروز کرد ما بوديم و شما کوخ نشين ها را ما بر کاخ نشين ها پيروز کرديم بعد شما رشد کرديد و در جنگ هاي بعدي پيروز شديد.
وي در تطبيق اين مباحث با انقلاب اسلامي ايران گفت: اين جريان دقيقا مثل انقلاب اسلامي ايران است زيرا دوست و دشمن، پيروزي انقلاب اسلامي را تصور نمي کرد، خب حيف است که اين انقلاب از دست برود.
وي افزود: اگر خداي ناکرده اين انقلاب کمي آسيب ببيند ديگر مانند جريان صفويه نيست که بعد از آن زنديه و قاجار و پهلوي بيايد و اگر معاذالله ضربه ببيند رفت که رفت. خدا آن روز را نياورد.
اين مفسر برجسته قرآن کريم در ادامه بحث افزود: اين رهبر، دولت، نظام و ملت را بايد با دعا حفظ کرد و اگر اختلافي است بايد بر اساس قانون و مطلبي که رهبري مي فرمايد عمل کرد. (خبرگزاري جمهوري اسلامي27/10/1388)

آیت الله حسن زاده آملی (حفظه الله)

رهبر عظیم الشانتان را دوست بدارید . عالمی، رهبری، موحدی، سیاسی، دینداری، انسانی، ربانی، پاک و منزه، کسی که دنیا شکارش نکرده . قدر این نعمت عظما را که خدا به شما عطا فرموده، قدر این رهبر الهی را بدانید . مبادا این جهت ما را ، مبادا این کشور علوی ما را ، این نعمت ولایت را از دست شما بگیرند .

خدایا به حق پیغمبر و آل پیغمبر سایه این مرد بزرگوار،این رهبر اصیل اسلامی آیت الله معظم خامنه ای عزیز را مستدام بدار.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نیا (حفظه الله)

اگر یقین نداشتم نمی گفتم هر کس با رهبر انقلاب مخالفت کند خدا از او نمی گذرد. این مرد بزرگ عز اسلام است و آگاه باشید هرکس کوچکترین حرفی در تضعیف مقام رهبری بزند ، هر کس اندیشه ای داشته باشد که ضد مقام رهبری است خدا او را نخواهد بخشید . این را یقین بدانید .

خدایا تو شاهدی که چیزی می دانم و می گویم جوانی باشد ، پیری باشد ، هرکس باشد با یک مشت افکار پوسیده و پاشیده که از صاحبان هواهای فاسد ، هواهای نفسانی ،گاهی عرضه می شود اگر کسی گوش به این حرف بدهد و خدای ناکرده با این مرد بزرگ که امروز آبروی اسلام است ، عز اسلام است ، این فرزند حضرت زهرا (س) بخواهد مخالفت کند ، عاقبت به خیر نمی شود .

حواستان باشد یک چیزی می دانم و می گویم امروز از اوجب واجبات یکپارچگی و تایید حضرت آیت الله خامنه ای است .

یک عده با امام مخالفت کردند، امام را از دست دادند، هنوز دست بردار نیستند. حالا یادگار آن مرد این بزرگوار است ، ما دیگر چه داریم ؟ امروز این ایران پرچمدار اسلام است . امروز این ایران مشعل دارد . مشعل ام القری ،رهبرش هم این مرد بزرگ است . اگر بخواهد کسی با این مرد مخالفت کند ، با اسلام بازی کرده است و هرکس با شئون اسلام ، با کیان اسلام ، با حیثیت مسلمین بازی کند ، خدا او را نمی بخشد .

آیت الله العظمی اراکی(رحمه الله علیه)

آیت الله العظمی اراکی(ره)

ایشان در پیامی به مقام معظم رهبری فرمودند:

«انتخاب شایسته حضرت عالی به مقام رهبری جمهوری اسلامی ایران،مایۀ دلگرمی و امیدواری ملّت قهرمان ایران است.(1)

آیت الله العظمی بهاء الدینی(رضوان الله علیه)

آیت الله العظمی بهاء الدینی(ره)

«از همان زمان رهبری را در آقای خامنه ای می دیدم؛چرا که ایشان ذخیره الهی برای بعد از امام بوده است. باید او را در اهدافش یاری کنیم. باید توجّه داشته باشیم که مخالفت با ولایت فقیه کار ساده ای نیست.(2)

حجه الاسلام حیدری کاشانی می گوید:

«روزی حضرت آیت الله خامنه ای حفظه الله به دیدن آقا می رود.روز دیگر که به محضرش مشرّف شدم یکی از دوستان پرسید: دیروز آقا(مقام معظم رهبری)آمده بود اینجا؟ معظم له فرمودند: «بله چند دقیقه خورشید تابید اینجا و رفت.او دارای خیر و برکات است چون خورشید.»(3)

آیت الله العظمی علامه حسن زاده آملی(حفظه الله)

آیت الله العظمی حسن زاده آملی(روحی فداه)

«قدر این نظام جمهوری اسلامی و رهبر عزیز حضرت آیت الله خامنه ای را بدانید. ایران شما،ایران اسلامی و کشوری علوی و ولایی است.دشمن در کمین نشسته است.انسجام و وحدت مردم برای حفظ نظام و ولایت فقیه یک تکلیف شرعی است.»(4)

ایشان همچنین در تقدیم نامه انسان در عرف عرفان مقام معظم رهبری را با عناوین «ولیّ به حق» و «مصداق باز رساله» و «قائد اسوۀ زمان» تعبیر می کنند.(5)

آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(رحمه الله علیه)

آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره)

بنده به عنوان کسی که هم عضم مجلس خبرگان هستم و هم اینکه آشنایی با آیت الله خامنه ای دارم، عرض می کنم که ایشان اهل نظر و اجتهاد هستند. بیست سال پیش وقتی در مشهد در مسجد گوهر شاد با ایشان برخورد کردم آن موقع ایشان از مدرسین محترم مشهد بودند،پرسید چه چیزی تدریس می کنید؟فرمودند:مکاسب. مکاسب از مهمترین و مشکلترین کتب علمی ماست.به نظر من ایشان یک فقیه و یک مجتهد است. کسی که در سالهای طولانی در جهان سیاست استادی چون امام امّت داشته است و خودش نیز دارای استعدادسرشار است. چنین فردی دارای مقامات بلندی از درک سیاسی است. دوران هشت ساله ریاست جمهوری ایشان یک شاهد قوی برای این مطلب است. سفرهای که ایشان به کشورهای خارج داشته اند به عنوان یک سیاستمدار در صحنه های سیاسی جهان درخشیده است.(6)

آیت الله بهجت(رحمه الله)

افرادی به آقای بهجت میگفتند شما جایگاهی دارید. ایشان ایستادند و خطاب کردند بروید پی‌کارتان. شما نمی‌فهمید ایشان (آقای خامنه‌ای) کی هستند

آیت الله جوادی آملی(حفظه الله)

آیت الله جوادی آملی

«اجتهاد و عدالت حضرت آیت الله جناب آقای حاج سید علی خامنه ای دامت برکاته مورد تایید می باشد. لازم است امّت اسلامی در تقویت رهبری معظم له در بذل نفس نفیس در هیچ گونه نثار و ایتار دریغ نفرمایند.»(7)

آیت الله مشکینی(ره)

آیت الله مشکینی(ره)

«حضرت مستطاب آیت الله حاج سید علی خامنه ای مدّ ظلّه العالی واجد مقام فقاهت و اجتهاد و قدرت استنباط احکام شرعیّه که تصدّی مقام معظم رهبری بدان نیازمند است می باشد؛چنانچه معظم له سایر شرایط ولایت است.»(10)

آیت الله یزدی(حفظه الله)

آیت الله یزدی

«حضرت آیت الله حاج سید علی خامنه ای رهبر انقلاب جمهوری اسلامی ایران(دام ظله الشریف)فقیهی والا مقام . مجتهدی عالی مقام هستند که بر علوم موثر در استنباط تسلّط بسیاری دارند. زاید بر لغت و ادبیات و اصول و حدیث و تفسیر حتّی در رجال و درایه که در استحکام فتوا نقشی بسزا دارد،خود استاد و عالمی هستند.»(11)

آیت الله مهدوی کنی(حفظه الله)

آیت الله مهدوی کنی

«این الهامی بود از الهامات الهی و هدایتی بود از هدایت معنوی روح حضرت امام(رضوان الله علیه) که هنوز این ملت را رها نکرده و این رحمتی بود از طرف خداوند که در کوران این مصیبت جانکاه،با تعیین آیت الله خامنه ای که از یاران صدیق امام و از یاران خوشنام و خوش سابقه بوده و مجتهد و عادل است،به عنوان رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران،آرامشی توأم با اعتماد و اطمینان بر کشور و امت فداکار حاکم گردید.»(12)

آیت الله خزعلی(حفظه الله)

آیت الله خزعلی

«انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری جمهوری اسلامی،که فردی پخته و عالم و با سیاست و مدبّر می باشد،در خارج، دشمنان را در سکوت و ابهام فرو برد و در داخل،آرامش فراهم ساخت.»(13)

آیت الله ابراهیم امینی(حفظه الله)

آیت الله امینی

«حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته در فقاهت و اجتهاد به مرتبه ای است که برای تصدی مقام ولایت و رهبری صلاحیت کامل دارد.»(14)

آیت الله امامی کاشانی(حفظه الله)

آیت الله امامی کاشانی

«آیت الله به تمام رموز سیاست و حکومت اگاه بوده و شخصی با ورع،با تقوا،محبوب،مخلص،عالم و دارای بنیه ی فقهی هستند»(15)

آیت الله حائری شیرازی(حفظه الله)

آیت الله حائری شیرازی

«آیت الله خامنه ای صالح ترین فرد برای رهبری هستند»

«آیت الله خامنه ای علاوه بر تمام ویژگی ها،یک عالم اگاه به مسائل اسلامی است و از سیاست و درایت خاصی برخوردار است.»(16)

آیت الله مومن(حفظه الله)

آیت الله مؤمن

«هنگام رای گیری در مجلس خبرگان برای رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته اجتهاد معظم له با قیام هیأت شرعیه نزد اینجانب ثابت بود ولی بعداً به واسطه حضور در جلسات مباحثه ی فقهی شخصاً به اجتهاد ایشان پی بردم و اکنون شهادت می دهم که معظم له مجتهدی عادل و جامع الشرایط می باشد.»(17)

آیت الله واعظ زاده خراسانی (حفظه الله)

آیت الله واعظ زاده خراسانی

«با توجه به معلومات فقهی و اصولی . ذوق و سلیقه وی در استنباط احکام الهی و بخصوص در مورد حوادث مستحدثه و مسایل مبتلا به عصر حاضر،ایشان فقیه برجسته ای است و بر بسیاری از معاصران خود برتری دارد.»(18)

حجة الاسلام حاج سید احمد خمینی(رحمه الله)

یادگار امام(ره)

«حضرت امان بارها از جناب عالی به عنوان مجتهدی مسلم و بهترین فرد برای رهبری نام بردند.»

«انتخاب شایسته و خداپسندانه حضرت عالی باعث شادی تمام دوستداران اسلام و انقلاب اسلامی در جهان گردید.حضرت عالی از چهره های درخشان انقلاب اسلامی ایران بوده و همواره مورد تایید و تکریم امام عزیزمان بوده اید.»(19)

وصیت نامه:

"همیشه سعی کنند در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آن است و بدانند که ایشان موفقیت اسلام و نظام و کشور را می خواهند. "

و در آخر:

شهید سید مرتضی آوینی (رحمه الله)

خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی ، نائب امام عصر حضرت آیت الله خامنه ای :

با حضرتعالی به عنوان وصی امام امت (ره) و نائب امام زمان (عج) تجدید بیعت کرده ایم و تا بذل جان در راه اجرای فرامین شما ایستاده ایم . همان گونه که پیش از این درباره امام امت بوده ایم . ما با جهاد فی سبیل الله عشق می ورزیم و این امری است فراتر از انجام وظیفه خشک و بی روح . این سخن یک فرد نیست . دست جماعتی است که به سوی حضرت شما دراز شد تا عاشقانه بیعت کند . بسیارند کسانی که می دانند شمشیر زدن در کنار رکاب شما همان اجری را در پیشگاه خدا دارد که شمشیر زدن در رکاب حضرت حجت (عج) دارد . و نه تنها آماده که مشتاق بذل جان هستند . سر ما و فرمان شما ...

پی نوشتها:

1-روزنامه جمهوری اسلامی22/3/68

2-کتاب آیت بصیرت

3-سیری در آفاق ص220

4-کتاب جمال السالکین ص215

5-انسان در عرف عرفان ص7

6-روزنامه رسالت22/3/68

7-درر الفوائد فی اجوبه القائد ص19

8-نسل کوثر ص87

10- درر الفوائد فی اجوبه القائد ص10

11-همان ص15

12-روزنامه رسالت 23/3/68

13- درر الفوائد فی اجوبه القائد ص10

14-همان ص21

15-نسل کوثر ص88مصاحبه با مرکز تحقیقات اسلامی سپاه6/11/72

16- نسل کوثر ص88

17- درر الفوائد فی اجوبه القائد ص23

18- نسل کوثر ص88

19- روزنامه رسالت




نوع مهمات :
شماره شناسایی مهمات:

امتیاز : :: نتیجه : 4 امتیاز توسط 4 نفر مجموع امتیاز : 4
: 38



نوع مهمات
  • وصیت نامه های شهدا و حجاب
  • سبک زندگی اسلامی
  • شهدا
  • اقتصاد
  • مقام معظم رهبری
کنترل ورودوخروج
  • همه ی مهمات رسیده : 63
  • همه ی نظرات رزمنده ها : 46
  • تعداد هسنگرای این سنگر : 4
  • ورودی امروز : 31
  • ورودی دیروز : 36
  • ورودی کل هفته : 73
  • ورودی ماه: 149
  • ورودی سال : 149
  • ورودی کل : 10,454
اسلحه های کمکی
باکس 24

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

باکس 24

.
.
.